Skip to main content
Publicitat Anuncis Google Ads SEM

Aprèn a fer anuncis efectius amb Google Ads (publicitat SEM)

Si pretens guanyar visibilitat i aparèixer en millors posicions a internet, sovint no cal aplicar només tècniques SEO, sinó que cal reforçar amb accions SEM, com per exemple publicar anuncis a Google Ads, sobretot si el que estàs buscant són resultats immediats. T’expliquem com tenir èxit amb aquesta tàctica inclosa dins del Màrqueting Digital.

Què és la publicitat SEM?

El SEM o Search Engine Marketing engloba el conjunt d’eines i estratègies de pagament per a afavorir el nostre posicionament als cercadors. La finalitat és fer la nostra pàgina web més accessible als motors de cerca  i que aparegui en posicions destacades als cercadors. La finalitat és aconseguir tràfic de manera ràpida i segmentada cap a la nostra pàgina web, destacant-la en els resultats de cerca.

Molts navegadors ofereixen eines per a gestionar la publicitat de pagament i acostuma a ser senzill i força intuïtiu crear una campanya d’anuncis. En aquest post parlarem concretament de Google Ads, que és la més usada en l’àmbit global, especialment a Espanya.

Per què publicar anuncis a Google Ads?

Hi ha molts canals per a promocionar-se a la xarxa: Facebook-Instagram Ads, Twitter Ads, LinkedIn Ads, bàners i anuncis a webs, Amazon… Però en cap d’aquestes opcions podem obtenir la notorietat que obtindrem publicant anuncis en el cercador més famós internacionalment.

Des dels seus inicis, la plataforma d’anuncis de Google, Google Ads, abans anomenada Google Adwords, va canviar la manera de fer publicitat a internet. El tret més destacable és que es paga només quan s’obtenen resultats, és a dir, quan alguna persona clica al teu anunci, el que s’anomena Pay Per Click (PPC).

google ads plataforma anuncis Google

Quan ens plantegem crear campanyes d’anuncis a Google, haurem de concretar i definir prèviament uns objectius, com ja us vam explicar en el nostre post sobre com definir el Pla de Màrqueting Digital, us convidem a revisar aquests passos previs.

També cal esmentar que perquè una campanya de publicitat online tingui èxit, cal haver fet feina primer a casa nostra, a la nostra web. Tenir un site cuidat i optimitzat a nivell SEO serà clau per obtenir resultats a l’hora d’anunciar-nos a Google. Revisa el nostre post amb les millors tècniques de posicionament SEO.

Pros i contres dels anuncis a Google i del SEM en general

Us oferim primer un llistat dels aspectes positius de crear campanyes de Google Ads:

  • Obtenir tràfic altament qualificat i molt segmentat cap a la nostra web, ja que apareixem quan el nostre públic objectiu està buscant un producte o servei com el nostre, per tant, ja hi té un interès.
  • Sota demanda: activar i desactivar les campanyes en funció de l’estacionalitat del producte o servei, del moment de demanda o segons el nostre interès.
  • Accessibilitat: tant per la senzillesa a l’hora de crear els anuncis, com per la inversió pressupostaria necessària, crear anuncis a Google és bastant accessible per qualsevol persona no experta en Màrqueting Digital ni amb un gran pressupost disponible.
  • Traçabilitat: Google Ads dóna opcions per a mesurar les visites i les conversions i així analitzar si la campanya està donant els resultats esperats.

Google Ads publicitat anuncis

  • Rapidesa: acostuma a ser habitual que el retorn de la inversió sigui força ràpid amb les accions SEM, tot i que caldrà que la campanya estigui ben optimitzada.
  • Donar a conèixer de manera ràpida un producte o la nostra marca: aconseguir ser més visible a Google ens ajudarà a arribar al nostre públic objectiu i a tenir més notorietat.

Destaquem ara alguns aspectes negatius de Google Ads:

  • A mitjà i llarg termini requereix una inversió alta i continuada, l’idoni serien 200-300€ mensuals. I només és efectiu mentre s’està pagant, en quant es desactiva la campanya, deixem d’obtenir resultats.
  • Alta competència: les estratègies en SEM s’han popularitzat, donada la senzillesa del procés d’alta i de gestió de les campanyes.
  • En alguns sectors de negoci, pel preu de puja per paraula clau i la competència són altes.
  • Perquè la campanya sigui efectiva sempre, cal anar-la optimitzant i això requereix invertir-hi temps.

Com activar una campanya Smart de Google Ads pas a pas

Un cop donat d’alta el teu comte a Google Ads, pots crear de manera molt ràpida una campanya d’anuncis Smart, les quals es caracteritzen per estar molt automatitzades i ser molt senzilles de configurar. Estan molt enfocades a negocis locals. T’expliquem com fer-ho.

Primer cal definir l’objectiu que volem assolir:

campanya Smart Google Ads objectiu

A continuació caldrà seleccionar el negoci que volem promocionar, i posteriorment definir l’audiència d’aquest, és a dir, el públic objectiu. Aquí tenim dues opcions, segons si ens interessa definir:

  • Un radi al voltant de l’empresa: introduirem un nombre kilòmetres al voltant de l’adreça del negoci. I es mostraran els anuncis als usuaris que estiguin en aquesta àrea.
  • Zones específiques: en aquest cas es van afegint les poblacions en les quals considerem que es troba el públic objectiu.

Tant si escollim una opció o l’altra, a la part dreta de la pantalla apareix una dada molt interessant: una xifra aproximada de l’audiència potencial que estem definint:

Google Ads campanya Smart Audiencia

En el següent pas definirem l’idioma en el qual ens volem anunciar, el sector del negoci i les paraules clau associades a la campanya. La plataforma és tan potent que ella mateixa ens suggereix paraules clau molt relacionades amb els teus serveis, en funció del tipus de negoci. Això és degut al potent motor d’intel·ligència artificial de Google, que és capaç de deduir quines cerques fa el teu públic.

Campanya Smart Google Ads Paraules clau

Ara passem a la part més important: redactar l’anunci o els anuncis, segons ens interessi. Podem fer-ne un per cada servei o tipus de producte que oferim, per exemple. De cadascun, definirem fins a 3 títols i dues descripcions:

Anuncis Campanya Smart Google Ads

És molt important també definir a quina pàgina web dirigiran els anuncis quan qualsevol usuari o usuària hi faci clic. I seguidament ens demana el número de telèfon en el qual volem rebre les trucades de les persones interessades a comunicar-se amb nosaltres. Sempre convé facilitar aquesta tasca als possibles compradors i que els hi sigui fàcil contactar-nos.

Passem ara a la part econòmica, en el següent pas definirem el pressupost del qual disposem, i ho farem introduint l’import ens volem gastar diàriament. El sistema et dóna tres opcions i una d’elles és la que la plataforma et recomana de manera personalitzada. I si cap de les opcions t’encaixa, pots definir-ne un que s’adapti millor al teu pressupost.

Campanya Smart Google Ads pressupost

Finalment, ens apareix una pantalla amb el resum de tota la campanya per a revisar la configuració i tots els detalls. En acceptar, el sistema ens demana confirmar les dades de pagament, on podem introduir les dades de facturació i de pagament. Pel que fa a la freqüència de pagament, només es paga quan s’acumulen costos, amb un càrrec automàtic quan s’arriba al límit que s’establert o si no s’arriba, després de 30 dies de l’últim pagament.

Acabem prement el botó d’enviar per a fer arribar a la campanya a revisió, és un procés que no s’endarrereix molt. En poc temps, arribarà la confirmació de què l’anunci està aprovat o no.

Us volem facilitar l’enllaç a la comunitat d’ajuda de Google Ads, allà trobareu publicacions amb tips per anar millorant les vostres campanyes i fer-les més efectives cada cop. També esmentar que Google Ads ofereix un número de telèfon d’atenció en el que els experts de la casa et poden donar un cop de mà per a crear la teva campanya. Cal saber, però, que cal una inversió d’almenys 5€ diaris per a poder accedir a aquest servei.

Per finalitzar, esperem que pugueu aprofitar aquest tutorial i us serveixi per activar un nou canal per a augmentar la vostra notorietat a internet. I, com sempre, si us cal un cop de mà, no dubteu en contactar-nos.

Sèrie de posts sobre Màrqueting Digital

Consulta els altres articles sobre Màrqueting Digital del nostre bloc:

Encantats
d'atendre't

Oficina

Av. Ernest Lluch, 32
08302 Mataró, Barcelona

 

TecnoCampus TCM2
Planta 3, Oficina 4

Com arribar

 

Magnifik - Agència Web i Màrqueting Digital