Skip to main content

Els 7 secrets per a crear una newsletter atractiva. Tutorial Mailchimp

L’email marqueting és una de les altres potes del màrqueting digital. L’enviament de newsletter és una estratègia de les que genera millors resultats, t’expliquem com optimitzar el seu ús.

Dins de l’estratègia de Màrqueting Digital, un altre dels canals a valorar és la creació de newsletters. Des de Magnifik recomanem que dediquis part del pressupost en crear i executar una campanya d’enviament de butlletins de notícies, ja que s’ha demostrat que és un mitjà que funciona i molt bé. De fet, està comprovat que és una de les tècniques que té un ROI més elevat. També cal saber que és un canal efectiu a l’hora d’aconseguir fidelització, així doncs cal valorar en quina fase l’apliquem.

» Si estàs creant la teva estratègia, et recomanem que revisis el nostre article Els 7 passos definitius per crear el teu Pla de Màrqueting Digital

Els secrets per a fer campanyes d’email màrqueting efectives

  • El primer truc per a fer una campanya d’enviament de butlletins és segmentar al màxim els destinataris per a fer enviaments personalitzats. No és aconsellable enviar el mateix contingut a tota la base de dades, ja que segur que no interessa el mateix a tothom. Per exemple, si s’envia informació sobre un servei, descarta els que ja el tenen contractat.
  • Base de dades: és bàsic fer un bon manteniment del llistat de subscripcions, això implica anar fent neteja per tal de no enviar emails a qui no li interessen.  Per una altra banda, veure com es comporten i reaccionen a les campanyes et donarà pistes per anar adaptant l’estratègia i aconseguir resultats exitosos.
  • Fer servir una eina professional per crear i enviar els butlletins: és bàsic tenir una plataforma des d’on fer aquests enviaments, ja que ofereixen més seguretat en l’entrega dels correus, i també dades i estadístiques per a valorar l’efectivitat de la campanya. Tenen un ampli ventall d’opcions de disseny, personalització i automatització. Mailchimp ens sembla una eina molt completa en aquest sentit, per això us oferim un tutorial en el següent apartat.
  • Resultats: posteriorment a l’enviament de les newsletters, cal revisar-ne els resultats el que ens donarà molta informació sobre l’efectivitat d’aquestes. Comprovar si s’ha generat algun lead o interacció és bàsic per a avaluar les accions que hem dut a terme. Les estadístiques que ens ofereixen les eines per a gestionar l’email màrqueting ens aportaran informació molt valuosa.

estadistiques campanya email marqueting Mailchimp

  • Tingues cura del disseny de l’email: tenim moltes opcions per a personalitzar la newsletter. És molt recomanable que la línia estètica dels butlletins sigui sempre la mateixa, per tant, caldria definir-la en planificar com es treballarà l’email màrqueting. De la mateixa manera, assegura’t que el format és responsive, és a dir, que s’adapta als diferents dispositius, ja que així millores l’experiència dels usuaris. Convé crear els continguts pensant sobretot en com es visualitzaran en suport smartphone, ja que és un ús cada cop més extens.
  • Aportar contingut d’interès en la newsletter: innovar i sorprendre les persones que rebran el butlletí sempre serà més exitós que limitar-se a enviar un recull de les últimes notícies del blog, per exemple.
  • Personalitza l’enviament perquè el destinatari se senti tractat com a una persona i no com a una adreça de mail més en una base de dades. Per això és important que, al recollir les dades, a part del mail, tinguem sempre un nom de pila. També és igualment important que ens identifiquem de manera clara en l’enviament.

Primer passos a Mailchimp

Mailchimp és una de les eines d’email màrqueting més usades per aquest tipus de campanyes, sobretot per aquests motius:

    • L’ús és molt intuïtiu.
    • Ofereix efectivitat a l’hora d’automatitzar tasques.
    • És molt fàcil d’integrar i ofereix moltes possibilitats. Es pot connectar amb Shopify, WordPress, Google Analytics, Facebook, Instagram, PrestaShop i molts més.
    • Té un alt índex d’entregues.

Ofereix una versió gratuïta força potent i que dóna moltes opcions sense necessitat de fer ús de la versió de pagament. I com que creieu que podeu treure’n molt profit, us expliquem pas a pas com crear una campanya.

Un cop feta l’alta a Mailchimp, podràs accedir al panell d’administració. Al menú superior tens diverses opcions: Campanyes, Automatitzar, Audiències, Marca i Informes. Recomanen començar per crear la llista de subscriptors, anomenada Audiència. El més senzill és importar un excel amb la base de dades de contactes:

crear newsletters efectives llista contactes

 

En el pla gratuït es pot tenir tan sols una única base de dades, però recomanar treballar amb les etiquetes per a segmentar els enviaments. Per exemple, si en el mateix llistat de contactes tenim clients i proveïdors, caldrà que assignem una etiqueta diferent per cadascun per a fer enviaments específics per cada tipus de contacte.

Això ho podem fer de manera massiva, no cal que es faci per cada contacte importat. Seleccionant els contacte de la llista ens apareixerà a la part superior l’opció Add or Remove Tags, en les quals podem anar afegint les etiquetes que considerem als contactes seleccionats:

Llista de suscriptors Mailchimp Campanya Newsletter efectiva

 

Respecte als settings de l’Audiència, hi ha algunes coses més que caldria configurar en l’apartat dels Settings-Audience name and defaults:

  • Form settings: en aquest apartat hi ha tres opcions, recomanem marcar les 3 per a complir amb el RGPD (Reglament General de Protecció de Dades):

Audiencia Mailchimp RGPD Campanya Newsletter

  • Campaign defaults: aquí definim detalls de les campanyes que enviarem a l’audiència, com el nom i l’email que veuran els contactes al rebre la newsletter, un assumpte per l’enviament, un correu de benvinguda pels nous subscriptors…

Campanya Newsletter Settings Audiencia

Passem ara a la creació de formularis de subscripció, indispensables per a captar els leads des de la teva web o blog. Hi podràs accedir des de Manage Audience-Signup forms-Form buider. Aquí tens un desplegable amb tots els tipus de formularis que pots crear, recomanem que us centreu en els de l’apartat Subscribe.

Des d’aquí podeu personalitzar el mateix formulari, la pàgina d’agraïments, el correu electrònic per confirmar la subscripció, etc… Seleccionis l’opció que seleccionis, Mailchimp t’oferirà 3 opcions:

  1. Build it: aquí pots construir el formulari afegint els camps que consideris adients, així com imatges i textos.
  2. Design it: personalitza des d’aquí colors, tipus de lletra i d’altres opcions referents a l’aspecte del formulari.
  3. Translate it: tradueix des d’aquí els missatges que venen per defecte a cada formulari o correu. Aprofita aquestes opcions de personalització per a donar un caire diferent als textos, de més proximitat amb les persones que ho rebin.

Un cop creat i adaptat el formulari, el següent pas serà que l’integreu en la vostra web. En cas que feu servir WordPress, podeu accedir a un senzill tutorial en el qual se us explica pas a pas com dur-ho a terme aquí.

Com creo una campanya de newsletter amb Mailchimp?

El següent pas seria donar ja forma a la campanya d’email màrqueting, en funció de la finalitat que tinguem. Creem una nova campanya, des de l’apartat Campaigns, i a continuació caldrà indicar-ne el tipus:

Tipus de campanyes Mailchimp Email màrqueting

 

En el cas d’enviament de newsletter, seleccionarem l’opció Email. Després decidirem si serà:

  • Regular: és l’opció més comuna amb la que es fa un enviament d’un correu electrònic amb un disseny personalitzat a través de les plantilles que ofereix Mailchimp. El nostre tutorial es basa en aquest tipus.
  • Automated: si t’interessa una campanya automatitzada en funció d’uns triggers (disparadors) específics, aquesta seria l’opció. Per exemple, enviament d’un missatge de felicitació quan sigui l’aniversari del subscriptor/a. Per això, evidentment, cal que els hi hàgim demanat la data de naixement i que l’hagin facilitat.
  • Plain-text: un tipus de campanya molt senzill en la que s’envia un text sense disseny.

A continuació posem nom a la campanya de newsletter i seguidament ens demana informació pels següents apartats:

Campanya newsletter amb Mailchimp

Aquí concretarem a qui enviem el butlletí en l’apartat To, seleccionant l’audiència corresponent. Recorda que pots segmentar usant les etiquetes. I un detall que creiem que és important en aquest apartat, és que es pot personalitzar l’enviament posant el nom de pila, per exemple, de cada contacte. Per a fer-ho, activem l’opció Personalize the «To» field i seleccionem al desplegable Merge tag l’opció que més interessi:

Personalitzar enviament Campanya email marqueting

També concretarem en aquesta pantalla de part de qui rebran el correu els contactes i amb quin assumpte. I finalment, la part més important, el contingut o disseny de la newsletter.

Després de clicar Design Email, accedim a la selecció del template o plantilla. Aquí podem escollir entre:

  • Layouts: són els templates o plantilles predefinides que ofereix Mailchimp, en general, les maquetes més bàsiques.
  • Themes: són temes predefinits per la mateixa eina, amb una temàtica molt concreta: un esdeveniment, un anunci de rebaixes, felicitar el Nadal…
  • Saved templates: les plantilles de newsletter que has salvat en anteriors campanyes.
  • Campaigns: en aquest cas navegues per les anteriors campanyes i recuperes el disseny.
  • Code your own: per a crear la pròpia plantilla insertant codi o important-la en HTML.

Després de carregar el template escollit, toca concretar els continguts i l’aparença del butlletí. A la part esquerre de la pantalla hi ha un preview dels canvis que anem fent i a la part dreta els elements que hi podem anar inserint:

Disseny newsletter Campanya email marqueting

Els elements que vulguis anar afegint els pots arrossegar a la part de l’esquerre en la posició que més t’interessi. Hi ha diverses parts de la newsletter que pots editar: encapçalament, cos del correu i peu del butlletí.

De la part del menú de dalt a la dreta, hi ha unes opcions que cal tenir en compte. Al Preview and Test, podem accedir al preview mode per a veure l’aspecte de la newsletter a pantalla sencera. També podem anar a l’opció d’enviar un test mail, una opció molt idònia per a fer-nos una idea de com es veurà l’enviament en la bústia de correu i en un navegador. Cal tenir en compte, però, que hi ha un nombre limitat d’enviaments de prova per cada campanya.

Previsualulitzar Campanya email marqueting Mailchimp

Un cop definit el disseny caldrà passar a la part de l’enviament, el qual podem programar-lo amb l’opció Schedule, o enviar directament amb Send.

Bé, esperem que a partir d’ara pugueu treure profit d’aquesta fantàstica eina que és l’email màrqueting i que ben aviat us podeu beneficiar del retorn que podeu tenir. A triomfar!

Sèrie de posts sobre Màrqueting Digital

Consulta els altres articles sobre Màrqueting Digital del nostre bloc:

Encantados
de atenderte

Oficina

Passeig del Bellresguard, 12
08320 El Masnou, Barcelona

 

Centro de empresas
Casa del Marquès

Como llegar

 

Magnifik - Agencia Web y Márqueting Digital

Te invitamos a un café

Nos gusta escuchar proyectos y aportar nuestro granito, al menos de café.

¡Envíanos un mensaje y ven a explicar tu sueño!