Com crear un nom per a la teva marca en 5 senzills passos
Quin és el procés de naming per crear un bon nom per a la teva empresa?
Com quan neix un fill i li has de posar el nom, no és una tasca fàcil. Tota marca necessita un nom que la defineixi i aquest no pot ser el primer que se’ns passi pel cap. Representa sempre la seva identitat i la seva diferenciació. És la seva carta de presentació, i cal que sigui una creació meditada, alhora que descriptiva, adequada i memorable.
Un bon naming parla de l’activitat de l’empresa i sempre, per crear-lo, cal tenir una estratègia definida.
Comencem amb una ràpida definició: naming és l’art de la creació de noms.
Un bon naming ha de ser…
Com he mencionat, es tracta de la seva carta de presentació i s’han de tenir en compte una sèrie de requisits:
Únic
Us imagineu tenir el nom pensat de fa temps i que de sobte ja l’ hagi triat una altra marca? Per a ser únics, és necessari informar-se prèviament dels noms utilitzats per la nostra competència. Ha de diferenciar-nos de la resta i ha de ressaltar la nostra visió i valors.
Curt
Independentment d’on s’utilitzi, un bon nom ha de reunir aquesta característica. Mentre més curt i fàcil de pronunciar, més fàcil de recordar.
Atractiu
El millor és ser creatius i originals a l’hora de triar un bon nom.
Domini lliure
Si ens regim pel posicionament SEO, l’ideal és que el domini sigui el mateix que el nom, si no es veurà bastant afectat. Com he comentat en el punt anterior, un domini breu afavoreix al posicionament, especialment en les xarxes socials.
Plataformes on comprobar el domini
Us donem una llistat de plataformes que ofereixen tant el registre com la comprobació del domini:
Quin és el procés creatiu per conseguir el nom?
Cal dir que tothom pot crear un nom i si seguiu aquests senzills passos, podreu reptar als millors creadors. El procés creatiu de naming es pot dividir en 5 passos o elements que condicionen el procés: Focus, informació, generar, decidir i presentar.
Focus
És important ser conscient que durant aquest procés no has de buscar el nom, s’han de buscar noms en general i sempre relacionats a un tema. Has de prendre distància. Quan busques un nom, et bloquejes i et censures, això fa que el procés pugui ser bastant desagradable. Recorda que no lluites en trobar el nom, sinó que generes noms.
Informació
Per fer un bon naming necessites recopilar informació: Primer conèixer el client o coneixe’t, coneix la seva/teva visió i la seva/teva proposta de valor; els noms es fan per al que vols ser, no per al que ets. Tingues present el mapa de noms que ja existeixen en el mercat. Google et pot simplificar aquesta tasca de recerca, obtindràs els noms dels quals has de diferenciar-te.
Generar
Durant uns dies mantingues la teva atenció al 100% en el procés de naming, has de tenir-ho present les 24 hores del dia, per què mai se sap quan sortirà el nom clau. Apunta tot el que se t’ocorri, no et censuris, tot pot ser important. Un tip que pot ajudar és el de caçar noms, que significa investigar, escanejar publicacions, blogs, webs, el que puguis, però sempre a la cerca de noms que et refereixin al tema.
Decidir
És el moment de prendre decisions i escollir quins són els noms, segons el briefing, més adequats. Selecciona els 10 que creguis que sobresurtin de la resta. I no t’oblidis de comprobar que els noms que has escollit es puguin registrar.
Presentar
Ara ve el moment de presentar-los. Primer, és important presentar la base de noms inicials, nombra els camins en els quals t’has basat i proposa les teves opcions finals. Un cop has presentat aquestes opcions finals és important argumenta-les, així el client podrà triar la millor opció.
Ens posem en marxa?