Skip to main content
crea un bloc professional per comunicar i posicionar

Crea un bloc professional per comunicar i posicionar-te

Us volem explicar amb detall per quins motius un bloc professional pot ser una de les eines més útils de la teva estratègia de Màrqueting Digital.

Comencem amb una ràpida definició: un bloc és una web en la qual anem publicant notícies en ordre cronològic. En aquest post parlarem d’un tipus de bloc molt concret: el bloc professional o corporatiu, enfocat a petits negocis i a emprenedoria.

El bloc professional com a canal de comunicació indispensable

Es tracta d’una gran carta de presentació en l’àmbit professional i una eina fantàstica per treballar i potenciar la teva marca. Sota el nostre punt de vista, afegir contingut a un bloc professional és un recurs indispensable a tota estratègia de Màrqueting online. Com a dada d’interès, gran part dels usuaris d’internet, quasi un 65%, destina part del seu temps a llegir blocs.

Raons per tenir un blog corporatiu

  • El teu negoci està visible i accessible les 24 hores del dia, 365 dies l’any a través dels continguts que publiques al teu bloc.
  • És una plataforma per demostrar la teva expertesa, el camp que domines. T’ajudarà a posicionar-te com a especialista i t’aportarà credibilitat.

bloc professional canal de comunicacio

  • Controla i projecta la teva marca tal com tu vols, et proporcionarà reputació com a professional.
  • Demostra que domines les eines 2.0 i que estàs al dia de les eines digitals.
  • Connecta amb el teu públic objectiu i clients. És una eina de comunicació molt completa.
  • Pots tenir més control sobre la informació relativa al teu negoci que es pot trobar a Google.
  • Contribueix a millorar el posicionament SEO de la teva web publicant continguts actualitzats i d’interès al teu bloc.

Plataformes per a gestionar el teu bloc professional

Us fem un ràpid llistat de plataformes que ofereixen moltes facilitats per a crear un bloc i anar-hi afegint continguts de manera periòdica.

  1. WordPress: el nostre gestor de continguts de referència i és el més utilitzat per a la creació de blocs en l’àmbit global. Molt fàcil de gestionar i d’ús molt intuïtiu. Ofereix una versió gratuïta amb molta capacitat (3GB). Nosaltres recomanem sempre tenir-lo redireccionat al domini propi, donat que ofereix una imatge molt més professional.
  2. Blogger: plataforma totalment gratuïta integrada a Google. En aquest cas, el servidor i el domini estan inclosos, per tant, serà blogspot.com. El panell de control és simple, ofereix menys opcions que el cas anterior, sobretot quant a personalització. Per contra, com que està recolzat per Google, això ofereix rendiments i temps de càrrega òptims.
  3. Joomla: un altre dels gestors de continguts més usat, ofereix un manteniment molt senzill i és una plataforma de funcionament intuïtiu. També ofereix un portal d’ajuda molt complet per a aprendre de desenvolupar-te amb comoditat per l’eina.

Tipus de continguts per un bloc corporatiu

Ara ja sabem perquè convé tenir un bloc del teu negoci i des de quina plataforma fer-ho. Posem ara el focus en els continguts que compartirem. Com a primer punt a treballar, l’ideal seria establir un planning de periodicitat i temes dels quuals parlarem. Pel que fa a assiduïtat, recomanem que la publicació de notícies sigui freqüent, amb un mínim d’un article mensual.

contingut original bloc professional

Com a norma principal, aquests continguts han de ser originals i de creació pròpia, ja que si fem ús de textos copiats, és molt probable que Google ho detecti i ens penalitzi. Cal que investiguis quins temes interessen al teu públic objectiu. Si els hi ofereixes contingut que solucioni els seus dubtes i que els aporti informació que els interessa, serà una aposta segura per a obtenir més subscripcions.

També cal crear continguts de qualitat, recomanem invertir temps a redactar els textos. Et proposem uns quants post-tipus que, adaptats al teu sector o àmbit, t’ajudaran a crear un article pel teu bloc professional que ben segur que aporta valor afegit al teu públic:

  • Les X millors eines per (àmbit que dominis).
  • Els X millors blocs d’una temàtica.
  • X tècniques (desconcertants) per aconseguir (objectiu).
  • X desitjos sobre (la teva feina) que m’agradaria assolir aquest any.
  • Post amb reflexions sobre un esdeveniment o xerrada.
  • Storytelling amb una anècdota viscuda (ara o en la teva infància).
  • Reflexió sobre l’actualitat.
  • Posts sobre dates concretes: el dia de la felicitat, el dia del pare…
  • Un dia a la vida de (un personatge o tu mateix/a).
  • Història o reflexió sobre el que has après en un viatge.
  • Què fer abans de (escriure un blog) (anar a una reunió)…
  • Post amb un making off amb moltes imatges.
  • Post sobre el que tens al teu escriptori.

Estructura per crear articles SEO i que posicionin bé a Google

Volem donar-vos alguns consells per a optimitzar els vostres posts i que siguin amigables a nivell de cercadors, el que permetrà que tinguin un bon posicionament SEO.

Paraules clau

Recomanem definir prèviament la/es paraules clau que voleu treballar en l’article, és important que cada post estigui destinat a posicionar una paraula clau, junt amb les que hi estan relacionades, i que no en barregi de diferents temàtiques. Per exemple, alguns dels posts de bloc de Magnifik:

Així doncs, un cop definides les paraules clau, caldrà trobar la principal i les secundàrieso variacions. En el nostre primer exemple, la paraula clau principal era “posicionament SEO” i les secundàries: “tècniques SEO” i “SEO On Page” i “SEO Off Page”.

Meta títol

Cal atrapar l’atenció del públic en el títol i aconseguir que en els 2 o 3 segons que ens concedeixin del seu temps, captem el seu interès i vulguin llegir l’article. Així doncs, amb el títol hem d’oferir una solució al seu problema, ser d’ajuda o despertar la seva curiositat.

titols seo pel bloc professional

El títol cal que inclogui la paraula clau principal i a part és molt recomanable que contingui algun dels anomenats power words. Són paraules que sedueixen, que toquen emocionalment, que creen expectativa o que criden a l’acció, o tot alhora. Alguns exemples de paraules que faran que els teus títols siguin irresistibles:

  • Com millorar/fer/aconseguir …
  • Els X trucs/secrets/consells per …
  • El llistat definitiu de …
  • Aprèn a …
  • Aconsegueix …
  • Tutorial/guia per …
  • Nou/nova …
  • Com fer …
  • El X definitiu per …
  • Eines/recursos per …
  • Incloure promoció/gratuït/de regal en el títol sempre funciona.

Meta descripció

Aquest és el text que apareix sota el títol, hem d’aprofitar aquest espai per captar l’atenció del públic i despertar la seva curiositat, que vulgui clicar i saber-ne més. Cal que inclogui la paraula clau principal i recomanem acabar-la amb una crida a l’atenció, per exemple:

  • Descobreix-ho
  • T’ho expliquem
  • Contacta’ns
  • Demana pressupost gratis
  • Consulta les nostres ofertes/promocions

El títol i la descripció, conjuntament, formen l’anomenat snipplet, que és la informació que apareix en les cerques de Google. A WordPress recomanem fer servir el plugin YoastSEO per a modificar aquests continguts.

Com treballar el SEO en el teu bloc professional

Etiquetes H1, H2 i H3

Les etiquetes HTML són uns dels elements més importants que tenim per a treballar el posicionament dels posts del teu bloc professional. Donen informació als bots de Google que s’encarreguen d’indexar les webs i és la manera que tenim per informar de la paraula clau per la qual volem posicionar. Els encapçalaments també són bàsics per a organitzar la informació de l’article i ajudar al públic a comprendre el contingut.

  1. Etiqueta H1: és la més important, és el titular del contingut que li explica a Google per quin tema volem posicionar. És molt important que només hi hagi 1 etiqueta H1 per post. A diferència del meta títol, no apareix als resultats de cerca, tot i que poden coincidir o semblar-se molt. Un exemple:
    • Títol: Aplica tècniques de posicionament SEO al teu projecte online
    • Descripció: Saps què fer per aconseguir sortit en el primers llocs de les cerques a internet? Descobreix els millors trucs per treballar el teu posicionament SEO.
    • H1: Tècniques de posicionament SEO pel teu projecte online
  2. Etiquetes H2: poden haver-hi vàries per article, són el subtítols i hi anirem inserint les paraules clau secundàries. En el nostre exemple:
    • Finalitat i objectius del posicionament SEO
    • Els tres pilars del SEO
    • Tipus de tècniques SEO
    • Eines per treballar el posicionament SEO de la teva web
  3. Etiquetes H3: són els subapartats dins de les seccions H2:
    • SEO ON-PAGE
    • SEO OFF-PAGE

Estructura ideal per un post de bloc professional

Imatges o vídeos

És imprescindible acompanyar el teu article amb contingut visual, siguin imatges o vídeos, que fan els posts molt més atractius i fàcils de llegir i comprendre.

En el cas de les imatges (fotografies, infografies, gràfics…), preferentment farem servir les pròpies. En el cas del material gràfic, eines com Canva et poden ajudar a crear-ne de manera molt intuïtiva. I per les fotografies, si no pots fer-les tú mateix/a, fes ús d’imatges lliures de drets de bancs d’imatges. Aquí tens alguns dels que nosaltres fem servir: Unsplash, Pexels i Pixabay. Per últim, un cop tinguis el contingut visual, optimitza’l per a poder aportar valor al SEO del teu article, et recomanem revisar el nostre post sobre aquest tema.

Respecte als vídeos, pots fer servir YouTube per a penjar els teus vídeos, preferentment originals i propis. Treballa el títol i la descripció del vídeo amb les paraules clau principal i secundàries directament a la plataforma. Posteriorment, només caldrà inserir-lo dins del post del bloc.

Enllaços

Segons a on enllacin, poden ser interns (a altres pàgines del teu web) o externs (a altres webs). Es recomana fer-ne servir dels dos tipus a cada article del teu bloc corporatiu.

Eines que t’ajudaran a crear articles ben posicionats

Tanquem aquest article recomanant algunes eines que t’ajudaran a aplicar les tècniques que t’hem explicat al teu bloc professional:

Sèrie de posts sobre Màrqueting Digital

Encantats
d'atendre't

Oficina

Av. Ernest Lluch, 32
08302 Mataró, Barcelona

 

TecnoCampus TCM2
Planta 3, Oficina 4

Com arribar

 

Magnifik - Agència Web i Màrqueting Digital