5 raons per les quals es recomana utilitzar eines específiques per fer mailings
Avui et volem explicar quines son les cinc raons principals (hi han més!) per les quals es recomana utilitzar eines específiques per fer mailings en lloc de simplement enviar correus electrònics des d’un compte de correu personal o empresarial.
Imatge professional
La primera raó es evident. Aquestes eines permeten donar una imatge més professional que fer-ho amb el teu gmail o correo d’empresa i estàn optmitzades per “sortejar” els filtres anti-spam i arribar en lo mesura de lo possible, a la safata d’entrada del destinatari.
Gestió de llistes de contactes
També permeten una gestió més eficient de les llistes de contactes, ja que es poden segmentar, etiquetar i actualitzar automàticament. Això és especialment important si tens una llista de correu gran i necessites organitzar-la per enviar correus específics a grups de destinataris.
Pensem que la clau es segmentar. Enviar a grups petits l’informació que els pot interessar i no tant fer enviaments massius, lo mateix per tothom.
Personalització i automatització
Amb una eina de mailing, pots personalitzar fàcilment el contingut del correu electrònic per a cada destinatari, el que augmenta les possibilitats que el destinatari l’obri i li presti atenció. A més, aquestes eines solen tenir opcions d’automatització que permeten enviar correus electrònics en moments específics o basats en accions del destinatari.
El tipic exemple es que podràs començar el mails dien algo com “Hola Alicia…” i això facilita que la persona mostri més interés en el contingut del mail.
Anàlisi i seguiment
Les eines de mailing també ofereixen la possibilitat de realitzar anàlisis i seguiment del rendiment de les teves campanyes de correu electrònic, com la taxa d’obertura, la taxa de clics i les conversions. Això et permet mesurar l’efectivitat dels teus correus electrònics i ajustar la teva estratègia de màrqueting en conseqüència.
Compliment de normatives
I no menys important, aqueste eines solen incloure característiques que t’ajuden a complir amb les normatives de privacitat i protecció de dades, com el RGPD (Reglament General de Protecció de Dades) a la Unió Europea. Això és important per evitar sancions i mantenir la confiança dels teus destinataris, poca broma!
Eines per fer mailings
Segurament et sonarà l’eina més popular per fer mailings, Mailchimp, però també hi han altres opcions que pots considerar:
- Constant Contact: Una eina de mailing amb múltiples característiques per a crear, enviar i fer seguiment de les teves campanyes de correu electrònic, així com per a gestionar els teus contactes i llistes de correu.
- AWeber: Una plataforma de correu electrònic i automatització de màrqueting que et permet dissenyar i enviar correus electrònics personalitzats i automatitzats per a augmentar la taxa d’obertura i conversió.
- GetResponse: Una eina de correu electrònic i màrqueting automation que et permet crear i enviar correus electrònics personalitzats, segmentar les teves llistes de contactes i fer seguiment de les teves campanyes de correu electrònic.
- ConvertKit: Una plataforma de correu electrònic i màrqueting automation per a bloggers, creadors i emprenedors que busquen fer créixer la seva audiència i augmentar els seus ingressos.
- HubSpot: Una plataforma de màrqueting tot en un que inclou eines de correu electrònic, CRM, automatització de màrqueting, anàlisi i més per ajudar-te a crear campanyes de correu electrònic efectives i augmentar les teves conversions.
Cada eina té les seves pròpies característiques i avantatges, així que et recomano avaluar-les i triar la que millor s’adapti a les teves necessitats i pressupost.
En resum, l’ús d’eines específiques per fer mailings et permet una gestió més eficient dels teus correus electrònics, personalització, automatització, anàlisi i seguiment del rendiment, i compliment de normatives, el que pot augmentar l’efectivitat de les teves campanyes de màrqueting per correu electrònic i millorar els teus resultats.
Sense cap dubte, un bon ús del mailing ens proporcionarà una relació de resultats / costos molt bona.
Què estàs esperant per incorporar-la a la teva estratègia de màrqueting digital? No tens temps? T’ajudem.