Skip to main content
Errors més comuns quan una pime vol renovar la seva web (i com evitar-los)

Errors més comuns quan una pime vol renovar la seva web (i com evitar-los)

Renovar la web pot semblar una tasca senzilla, però si ets una pime, segurament ja saps que tot el que implica visibilitat i digitalització requereix molta més estratègia del que sembla. A Magnifik, després d’anys treballant amb negocis locals i projectes de tota mena, hem detectat una sèrie d’errors habituals que es repeteixen sovint. Aquí te’ls compartim amb consells per evitar-los.

1. No tenir objectius clars

Error: Fer una web simplement perquè “la vella ja no ens agrada” o “ens han dit que toca renovar-la”.

Com evitar-ho: Abans de començar, pregunta’t:

  • Quin paper ha de jugar la web dins l’estratègia comercial de l’empresa?
  • Volem captar nous clients, reforçar la marca, vendre online…?
  • Com mesurarem si la nova web té èxit?

Sense objectius clars, és fàcil perdre temps, diners i oportunitats. Una bona web no és només aparença, és una eina de negoci.

2. Ignorar el SEO

Error: Centrar-se només en el disseny i oblidar el posicionament als cercadors.

Com evitar-ho: El SEO (Search Engine Optimization) ha d’estar present des del primer moment: estructura del web, etiquetes, continguts, velocitat de càrrega…
Fer una web bonica però invisible a Google és com obrir una botiga preciosa en un carreró sense sortida.

3. No pensar en el mòbil

Error: Dissenyar només per a ordinador, quan la major part del trànsit avui en dia arriba des del mòbil.

Com evitar-ho: La teva web ha de ser 100% responsive. Però no només això: ha de ser còmoda, ràpida i intuïtiva des de qualsevol dispositiu.

4. Oblidar l’usuari final

Error: Fer una web pensant només en el que agrada a l’equip intern de l’empresa.

Com evitar-ho: Tot ha d’estar pensat per a l’usuari: la navegació, el to dels textos, la jerarquia de la informació, els botons d’acció… Una web efectiva no parla de tu, sinó que ha de parlar al teu client ideal.

5. No tenir en compte el manteniment

Error: Pensar que un cop publicada la web, ja està tot fet.

Com evitar-ho: Les webs necessiten revisions, actualitzacions, seguretat i millores contínues. Un bon servei de manteniment web t’evita problemes i garanteix que la teva presència digital estigui sempre en forma.

6. No implicar les persones adequades

Error: Delegar-ho tot a l’agència sense donar context ni implicar els equips de vendes, màrqueting o atenció al client.

Com evitar-ho: Treballar colze a colze amb una agència que t’escolti i t’entengui (com nosaltres 😉) és clau. Però també cal que des de dins l’empresa hi hagi participació, feedback i claredat d’objectius.

7. Voler-ho tot i voler-ho ràpid

Error: Voler una web que ho faci tot, amb tot tipus de funcionalitats, i tenir-la llesta “per ahir”.

Com evitar-ho: Millor prioritzar, planificar i créixer de manera escalada. Una web ben feta requereix temps, estratègia i dedicació. És una inversió, no una despesa.

Conclusió

Renovar una web és una gran oportunitat per donar un nou impuls a la teva marca i captar més clients. Però fer-ho bé implica reflexionar, planificar i envoltar-te de bons professionals.

A Magnifik, fa més de 17 anys que acompanyem empreses com la teva en aquest procés. Si estàs pensant a renovar la teva web, parlem? Segur que et podem ajudar a evitar errors… i aprofitar tot el potencial digital del teu negoci.

👉 Contacta amb nosaltres

Encantats
d'atendre't

Oficina

Av. Ernest Lluch, 32
08302 Mataró, Barcelona

 

TecnoCampus TCM2
Planta 3, Oficina 4

Com arribar

 

Magnifik - Agència Web i Màrqueting Digital

Magnifik - L'agència very very online
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.