Ir al contenido principal

Crea un bloc professional per comunicar i posicionar-te

Us volem explicar amb detall per quins motius un bloc professional pot ser una de les eines més útils de la teva estratègia de Màrqueting Digital.

Comencem amb una ràpida definició: un bloc és una web en la qual anem publicant notícies en ordre cronològic. En aquest post parlarem d’un tipus de bloc molt concret: el bloc professional o corporatiu, enfocat a petits negocis i a emprenedoria.

El bloc professional com a canal de comunicació indispensable

Es tracta d’una gran carta de presentació en l’àmbit professional i una eina fantàstica per treballar i potenciar la teva marca. Sota el nostre punt de vista, afegir contingut a un bloc professional és un recurs indispensable a tota estratègia de Màrqueting online. Com a dada d’interès, gran part dels usuaris d’internet, quasi un 65%, destina part del seu temps a llegir blocs.

Raons per tenir un blog corporatiu

  • El teu negoci està visible i accessible les 24 hores del dia, 365 dies l’any a través dels continguts que publiques al teu bloc.
  • És una plataforma per demostrar la teva expertesa, el camp que domines. T’ajudarà a posicionar-te com a especialista i t’aportarà credibilitat.

bloc professional canal de comunicacio

  • Controla i projecta la teva marca tal com tu vols, et proporcionarà reputació com a professional.
  • Demostra que domines les eines 2.0 i que estàs al dia de les eines digitals.
  • Connecta amb el teu públic objectiu i clients. És una eina de comunicació molt completa.
  • Pots tenir més control sobre la informació relativa al teu negoci que es pot trobar a Google.
  • Contribueix a millorar el posicionament SEO de la teva web publicant continguts actualitzats i d’interès al teu bloc.

Plataformes per a gestionar el teu bloc professional

Us fem un ràpid llistat de plataformes que ofereixen moltes facilitats per a crear un bloc i anar-hi afegint continguts de manera periòdica.

  1. WordPress: el nostre gestor de continguts de referència i és el més utilitzat per a la creació de blocs en l’àmbit global. Molt fàcil de gestionar i d’ús molt intuïtiu. Ofereix una versió gratuïta amb molta capacitat (3GB). Nosaltres recomanem sempre tenir-lo redireccionat al domini propi, donat que ofereix una imatge molt més professional.
  2. Blogger: plataforma totalment gratuïta integrada a Google. En aquest cas, el servidor i el domini estan inclosos, per tant, serà blogspot.com. El panell de control és simple, ofereix menys opcions que el cas anterior, sobretot quant a personalització. Per contra, com que està recolzat per Google, això ofereix rendiments i temps de càrrega òptims.
  3. Joomla: un altre dels gestors de continguts més usat, ofereix un manteniment molt senzill i és una plataforma de funcionament intuïtiu. També ofereix un portal d’ajuda molt complet per a aprendre de desenvolupar-te amb comoditat per l’eina.

Tipus de continguts per un bloc corporatiu

Ara ja sabem perquè convé tenir un bloc del teu negoci i des de quina plataforma fer-ho. Posem ara el focus en els continguts que compartirem. Com a primer punt a treballar, l’ideal seria establir un planning de periodicitat i temes dels quuals parlarem. Pel que fa a assiduïtat, recomanem que la publicació de notícies sigui freqüent, amb un mínim d’un article mensual.

contingut original bloc professional

Com a norma principal, aquests continguts han de ser originals i de creació pròpia, ja que si fem ús de textos copiats, és molt probable que Google ho detecti i ens penalitzi. Cal que investiguis quins temes interessen al teu públic objectiu. Si els hi ofereixes contingut que solucioni els seus dubtes i que els aporti informació que els interessa, serà una aposta segura per a obtenir més subscripcions.

També cal crear continguts de qualitat, recomanem invertir temps a redactar els textos. Et proposem uns quants post-tipus que, adaptats al teu sector o àmbit, t’ajudaran a crear un article pel teu bloc professional que ben segur que aporta valor afegit al teu públic:

  • Les X millors eines per (àmbit que dominis).
  • Els X millors blocs d’una temàtica.
  • X tècniques (desconcertants) per aconseguir (objectiu).
  • X desitjos sobre (la teva feina) que m’agradaria assolir aquest any.
  • Post amb reflexions sobre un esdeveniment o xerrada.
  • Storytelling amb una anècdota viscuda (ara o en la teva infància).
  • Reflexió sobre l’actualitat.
  • Posts sobre dates concretes: el dia de la felicitat, el dia del pare…
  • Un dia a la vida de (un personatge o tu mateix/a).
  • Història o reflexió sobre el que has après en un viatge.
  • Què fer abans de (escriure un blog) (anar a una reunió)…
  • Post amb un making off amb moltes imatges.
  • Post sobre el que tens al teu escriptori.

Estructura per crear articles SEO i que posicionin bé a Google

Volem donar-vos alguns consells per a optimitzar els vostres posts i que siguin amigables a nivell de cercadors, el que permetrà que tinguin un bon posicionament SEO.

Paraules clau

Recomanem definir prèviament la/es paraules clau que voleu treballar en l’article, és important que cada post estigui destinat a posicionar una paraula clau, junt amb les que hi estan relacionades, i que no en barregi de diferents temàtiques. Per exemple, alguns dels posts de bloc de Magnifik:

Així doncs, un cop definides les paraules clau, caldrà trobar la principal i les secundàrieso variacions. En el nostre primer exemple, la paraula clau principal era «posicionament SEO» i les secundàries: «tècniques SEO» i «SEO On Page» i «SEO Off Page».

Meta títol

Cal atrapar l’atenció del públic en el títol i aconseguir que en els 2 o 3 segons que ens concedeixin del seu temps, captem el seu interès i vulguin llegir l’article. Així doncs, amb el títol hem d’oferir una solució al seu problema, ser d’ajuda o despertar la seva curiositat.

titols seo pel bloc professional

El títol cal que inclogui la paraula clau principal i a part és molt recomanable que contingui algun dels anomenats power words. Són paraules que sedueixen, que toquen emocionalment, que creen expectativa o que criden a l’acció, o tot alhora. Alguns exemples de paraules que faran que els teus títols siguin irresistibles:

  • Com millorar/fer/aconseguir …
  • Els X trucs/secrets/consells per …
  • El llistat definitiu de …
  • Aprèn a …
  • Aconsegueix …
  • Tutorial/guia per …
  • Nou/nova …
  • Com fer …
  • El X definitiu per …
  • Eines/recursos per …
  • Incloure promoció/gratuït/de regal en el títol sempre funciona.

Meta descripció

Aquest és el text que apareix sota el títol, hem d’aprofitar aquest espai per captar l’atenció del públic i despertar la seva curiositat, que vulgui clicar i saber-ne més. Cal que inclogui la paraula clau principal i recomanem acabar-la amb una crida a l’atenció, per exemple:

  • Descobreix-ho
  • T’ho expliquem
  • Contacta’ns
  • Demana pressupost gratis
  • Consulta les nostres ofertes/promocions

El títol i la descripció, conjuntament, formen l’anomenat snipplet, que és la informació que apareix en les cerques de Google. A WordPress recomanem fer servir el plugin YoastSEO per a modificar aquests continguts.

Com treballar el SEO en el teu bloc professional

Etiquetes H1, H2 i H3

Les etiquetes HTML són uns dels elements més importants que tenim per a treballar el posicionament dels posts del teu bloc professional. Donen informació als bots de Google que s’encarreguen d’indexar les webs i és la manera que tenim per informar de la paraula clau per la qual volem posicionar. Els encapçalaments també són bàsics per a organitzar la informació de l’article i ajudar al públic a comprendre el contingut.

  1. Etiqueta H1: és la més important, és el titular del contingut que li explica a Google per quin tema volem posicionar. És molt important que només hi hagi 1 etiqueta H1 per post. A diferència del meta títol, no apareix als resultats de cerca, tot i que poden coincidir o semblar-se molt. Un exemple:
    • Títol: Aplica tècniques de posicionament SEO al teu projecte online
    • Descripció: Saps què fer per aconseguir sortit en el primers llocs de les cerques a internet? Descobreix els millors trucs per treballar el teu posicionament SEO.
    • H1: Tècniques de posicionament SEO pel teu projecte online
  2. Etiquetes H2: poden haver-hi vàries per article, són el subtítols i hi anirem inserint les paraules clau secundàries. En el nostre exemple:
    • Finalitat i objectius del posicionament SEO
    • Els tres pilars del SEO
    • Tipus de tècniques SEO
    • Eines per treballar el posicionament SEO de la teva web
  3. Etiquetes H3: són els subapartats dins de les seccions H2:
    • SEO ON-PAGE
    • SEO OFF-PAGE

Estructura ideal per un post de bloc professional

Imatges o vídeos

És imprescindible acompanyar el teu article amb contingut visual, siguin imatges o vídeos, que fan els posts molt més atractius i fàcils de llegir i comprendre.

En el cas de les imatges (fotografies, infografies, gràfics…), preferentment farem servir les pròpies. En el cas del material gràfic, eines com Canva et poden ajudar a crear-ne de manera molt intuïtiva. I per les fotografies, si no pots fer-les tú mateix/a, fes ús d’imatges lliures de drets de bancs d’imatges. Aquí tens alguns dels que nosaltres fem servir: Unsplash, Pexels i Pixabay. Per últim, un cop tinguis el contingut visual, optimitza’l per a poder aportar valor al SEO del teu article, et recomanem revisar el nostre post sobre aquest tema.

Respecte als vídeos, pots fer servir YouTube per a penjar els teus vídeos, preferentment originals i propis. Treballa el títol i la descripció del vídeo amb les paraules clau principal i secundàries directament a la plataforma. Posteriorment, només caldrà inserir-lo dins del post del bloc.

Enllaços

Segons a on enllacin, poden ser interns (a altres pàgines del teu web) o externs (a altres webs). Es recomana fer-ne servir dels dos tipus a cada article del teu bloc corporatiu.

Eines que t’ajudaran a crear articles ben posicionats

Tanquem aquest article recomanant algunes eines que t’ajudaran a aplicar les tècniques que t’hem explicat al teu bloc professional:

Sèrie de posts sobre Màrqueting Digital

Encantados
de atenderte

Oficina

Av. Ernest Lluch, 32
08302 Mataró, Barcelona

 

TecnoCampus TCM2
Planta 4, Oficina 3

Como llegar

 

Magnifik - Agencia Web y Márqueting Digital

Te invitamos a un café

Nos gusta escuchar proyectos y aportar nuestro granito, al menos de café.

¡Envíanos un mensaje y ven a explicar tu sueño!

Magnifik - L'agència very very online
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.