Skip to main content
La meva empresa ha d'estar a les xarxes socials

La meva empresa ha d’estar a les xarxes socials?

És, potser, la pregunta que t’has fet si tens un negoci online o una botiga física, si ofereixes serveis o vens productes, si tens una petita marca o alguna cosa que explicar-li al món.

La resposta és clara i contundent:

SÍ, LA TEVA EMPRESA HA D’ESTAR PRESENT A LES XARXES SOCIALS.

Les xarxes socials són l’altaveu perfecte per a qualsevol negoci, són l’eina per a comunicar-te amb els teus clients i potencials clients. Creen comunitat i posicionen la teva marca.

El més probable, a aquestes alçades del partit, és que tot això ja ho sàpigues. Llavors poden estar passant dos coses:

1 → Ja tens perfil professional a diferents xarxes però el que et costa més és gestionar-les. És complicat, ho sabem! Deixa’m presentar-te una eina que a tot l’equip de Magnifik ens ha enamorat: metricool, la super eina de gestió i analítica que et farà la vida, al menys la online, molt més fàcil. Si la vols probar, tens 10 euros de descompte amb el codi MAGNIFIK.

Analitica redes sociales Tutorial Metricool

2 → Potser no tens cap perfil professional (per ara) però t’ho plantejes seriosament perquè saps que la presència online és molt important per la teva empresa. Llavors la següent pregunta que et pots estar fent és:

En quines xarxes socials ha d’estar la meva empresa?

Potser aquí hi ha més controvèrsia i diversitat d’opinions però l’exercici és relativament senzill. N’hi ha prou amb saber a qui et dirigeixes, tenir clar qui és el teu buyer persona per a saber on està, per on es mou.
Fem junts un repàs per les xarxes socials més rellevants, començant per una de les meves favorites:

Instagram per empreses:

Saps allò de que una imatge val més que mil paraules? En xifres, el 40% de les persones responen millor davant la informació visual que davant el text. Doncs això. Instagram és actualment una de les xarxes que major creixement té en el món, compta amb més de 1000 milions d’usuaris però és una plataforma on és relativament fàcil aconseguir visibilitat. Actualment és la xarxa social amb major engagement en la majoria dels sectors i això significa que el nivell d’interacció dels usuaris amb els continguts és dels més elevats respecte a altres xarxes.


Facebook per empreses:

Molts rumors de tota mena se senten al voltant de Facebook, des que està a punt de morir (porta anys agonitzant, diuen…) al fet que ha passat a ser la xarxa social de la gent “gran”. Malgrat tot això, la veritat és que és la segona xarxa social més utilitzada, amb 900 milions d’usuaris.

És la xarxa social perfecta per a fer networking, interactuar amb altres fan pages o grups o fins i tot crear-los tu per a crear comunitats o segmentar al teu públic per temes i oferir-los contingut personalitzat. Pots crear esdeveniments i vendre directament els teus productes o serveis en la plataforma.

la meva empresa ha d'estar a les xarxes socials

Twitter per empreses:

És la xarxa social informativa i d’actualitat per excel·lència. És, segurament, una de les que més i millor ús fa de les etiquetes, aconseguint una visibilitat brutal si uses alguna que sigui trending topic. Ofereix una sensació d’immediatesa i presència que no ofereixen altres xarxes, per això és l’eina preferida de molts usuaris per a parlar amb el servei d’atenció al client d’una empresa, preguntar o reclamar qualsevol cosa.

a quines xarxes socials ha d'estar la meva empresa

Pinterest per empreses:

Igual que en Instagram, la imatge és la reina a Pinterest. I si les comparem, en el posicionament SEO, aquesta última surt guanyant ja que, a diferència d’Instagram, es poden afegir enllaços en cada publicació. Pinterest és una xarxa social perfecta per a treballar el storytelling de la teva marca i crear tot un univers visual al voltant del teu estil.

Youtube per empreses:

Tots som usuaris d’aquesta plataforma de contingut i gairebé ningú té clar que estar-hi sigui una aposta guanyadora. Curiós, no? Ens costa sortir de la zona de confort i gravar-nos en vídeo però el que està demanant el teu públic és veure’t! Tens alguna cosa a dir? Fas formació? Les fotos i el text se’t queden curts? Llança’t a la piscina sense dubtar, després del primer vídeo la resta no fan mal 😉

Google My Business:

Si tens un negoci local i vols que et trobin fàcilment, aquesta ha de ser la teva eina de capçalera. Et donarà molta visibilitat tant en el cercador com a Google Maps. Generarà tràfic cap a la teva web i podràs mostrar fàcilment les dades que vulguis, telèfon de contacte, horaris, serveis, etc. La nostra recomanació és que mantinguis la teva fitxa de GMB actualitzada, amb tota la informació que creguis útil i rellevant pels teus clients i Google serà el teu amic amb el posicionament.

Linkedin:

Linkedin és la major xarxa professional del món. Està més orientada a establir relacions comercials i/o professionals que a les relacions personals. És un bon lloc per a promocionar-se, fer networking i negocis de tota mena.

Fet el breu repàs i ara que potser tens més clar on estaràs, pot ser que en poc temps t’estiguis preguntat:

Com gestiono jo sol/a les xarxes socials de la meva empresa? Necessito contractar un community manager?

contractar un community manager

Les xarxes són la cara visible de les empreses i impliquen una gran responsabilitat. Un mal pas pot arruïnar la teva reputació.
Requereixen temps i dedicació. Els teus clients esperen de tu una resposta gairebé immediata i continguts de qualitat que els aportin valor. Textos i imatges cuidats, sense faltes d’ortografia, contingut atractiu que pugui solucionar el que necessiten.
Requereixen constància. No val publicar regularment una temporada i abandonar-ho tot d’un dia per a un altre.
Cal mesurar resultats. Fer un pla de màrqueting digital per a saber d’on partim i a on volem arribar. I utilitzar les dades al nostre favor per a continuar creixent.
• Plantejar-se campanyes de publicitat puntuals és una altra molt bona estratègia per a créixer. Un professional en Xarxes Socials sabrà com treure-li el millor partit.

Per tot plegat i perquè sabem que no és fàcil, sobretot al principi, et volem ajudar i per això compartim amb tu l’eina que ens té el cor robat: metricool, una eina per fer analítica super complerta i intuitiva. Amb metricool podràs analitzar, gestionar i mesurar l’èxit de tots els teus continguts. Nosaltres la fem servir i estem tan encantats que te la recomanem a tothom. A més, ara pots gaudir d’un descompte de 10 euros amb el codi: MAGNIFIK

Analitica redes sociales Tutorial Metricool

Si et decideixes a gestionar les xarxes de la teva marca o empresa, ja deus estar intuïnt que no és tasca fàcil però des de Magnifik tens tota la nostra admiració i suport. Confiem plenament en tu però et deixem molles de pà pel camí, per si et perds 😉

Només has de trucar-nos o escriure’ns i explicar-nos com podem ajudar-te. Estarem encantats de treballar amb tu!

Encantats
d'atendre't

Oficina

Av. Ernest Lluch, 32
08302 Mataró, Barcelona

 

TecnoCampus TCM2
Planta 3, Oficina 4

Com arribar

 

Magnifik - Agència Web i Màrqueting Digital