Skip to main content
plan de marqueting digital

Què és el màrqueting digital i com aplicar-lo al meu negoci?

Segur que ja fa un temps que tens la web del teu negoci i no veus que tinguis gaire resultats, potser et preguntes: bé i ara què? Doncs ara tocaria aprofundir en el màrqueting digital i entendre que la web és un primer pas, la peça fonamental però no única de qualsevol estratègia online.

En aquests propers articles intentarem explicar una mica l’ampli mon del màrqueting digital, les principals àrees d’actuacions i els mitjans, estratègies i accions que poden incloure.

T’animes?

Donat que el tema del màrqueting digital és tan ampli, hem decidit crear una sèrie de posts en els quals us anirem aportant les eines i coneixement per a què podeu planificar i gestionar la vostra pròpia estratègia de màrqueting online. Som-hi!

Economia digital, clients i empreses online

Hi ha un munt de canvis que acompanyen la nova economia digital en la qual estem vivint. En un entorn en què les innovacions tecnològiques se succeeixen cada cop més ràpidament, és vital per als negocis adaptar-s’hi i això implica tornar-se digital.

A Espanya el 85% de la població està connectada a internet. El consum mitjà diari a la xarxa és de 5:20h i el 59% de persones han fet alguna compra online l’últim mes. Woow!

marqueting digital economia digital

Abans la comunicació només tenia una sola direcció (empresa→usuari) i era totalment impersonal. En l’actualitat tot això ha canviat, ara segmentem i gràcies a les xarxes socials ens podem dirigir directament al consumidor de manera individual, personalitzant el missatge. Però a part, escoltem el que ens ha de dir, per tant, la comunicació ha esdevingut bidireccional.

El públic també ha canviat la manera de comportar-se, ja no és passiu, ara parlem de prosumidors, que és la conjunció de productors i consumidors. Es caracteritzen per estar ben informats i en dur a terme un paper actiu (recomanar productes a través de xarxes socials), fa servir fòrums per a intercanviar informació… en general, duu a terme un consum proactiu.

Pel que fa als productes o serveis, ara especialitzar-se i dirigir-se a nínxols de mercat serà més rendible. En canvi, abans la majoria de productes eren estàndard per als grans sectors de població.

Què és el màrqueting digital i mitjans de classificació.

Que entenem per màrqueting digital? Doncs bàsicament tot el que podem fer a Internet per impulsar la comercialització dels nostres productes, serveis continguts o marca.

Com veiem va més enllà que simplement vendre per Internet, comprèn altres àmbits que anirem explicant per tenir una visió, com més completa millor, sobre aquest tema.

Ara si, un cop definit que és el màrqueting digital, podem fer una classificació dels mitjans, dels quals disposa qualsevol negoci per a dirigir-se al seu públic objectiu, de la següent manera:

  1. Mitjans propis: en aquest tipus de canals podem dur un control exhaustiu, guanyem en reputació i confiança i tenim un cost reduït de CPA (Cost per adquisició). A la contra, costa arrancar-los des de zero i impliquen una despesa de temps important engegar-los.
    • Web, ecommerce, landing page
    • Blog
    • Xarxes socials
    • Newsletter
    • Whatsapp business
    • APP
  1. Mitjans pagats: com a punt fort senyalem la segmentació que podem dur a terme a través d’aquests canals, així com la seva traçabilitat. També ofereixen informació ràpida que pot ser molt rellevant, sobretot en el cas de les start-ups. Al contrari, tenen un cost alt de CPA, no tenen inèrcia i poden comportar restriccions de producte.
    • Publicitat online: PPC, display, social ads
    • Influencers, prescriptors
    • Backlinks
    • Contingut promocionat
    • Retargeting
  1. Mitjans guanyats: aquests ofereixen un cost reduït de CPA i aporten credibilitat a la marca. En canvi, la majoria s’escapa del nostre control i poden tenir repercussions directe en les vendes.
    • Enllaços naturals
    • Posicionament natural
    • Interacció: comentaris, comparticions, mencions…
    • Opinions, reviews

mitjans marqueting digital - Faktotum

El pla del màrqueting digital

Es fa indispensable una planificació per a estudiar el mercat, les accions que emprendrem, etc… Tot això cal recullir-ho en un document anomenat Pla de Màrqueting Digital. Així doncs, més enllà de la mida del negoci, és molt recomanable fer un bon brainstorming (o més d’un!) per a traçar uns objectius i una estratègia que us ajudaran a definir les accions que a dur a terme.

Deixem per a una propera notícia parlar amb més detall d’aquest tema, ja que creiem que és prou important dedicar temps a pensar i definir la planificació del vostre màrqueting online.

el pla de màrqueting digital

Estratègies de Màrqueting Digital

Any rere any les estratègies online que es fan servir de manera més eficaç van evolucionant. Sovint es pot pensar que les principals àrees d’acció d’aquestes estratègies són la web i les xarxes socials, però creiem que limitar-se a elles pot fer que perdem el focus. Així doncs és vital tenir informació actualitzada de les últimes tendències en les formes de connectar amb el teu públic objectiu.

En aquest cas, també pensem que val la pena tractar el tema en un article específic de la nostra sèrie sobre màrqueting digital, en el que us informarem quines són les estratègies i accions més efectives per a impactar directament en el vostre target, no us el perdeu!

Bé, fins aquí el que podria ser el pròleg o introducció al MD. Esperem que tota aquesta informació que anirem compartint amb vosaltres us serveixi per tenir una idea més clara del que convé fer un cop ja tenim la web oberta o fins i tot si no tenim i estem pensant a fer-ne una per la nostra empresa o projecte.

Ens retrobem en el següent article amb molt més contingut!

Encantats
d'atendre't

Oficina

Av. Ernest Lluch, 32
08302 Mataró, Barcelona

 

TecnoCampus TCM2
Planta 3, Oficina 4

Com arribar

 

Magnifik - Agència Web i Màrqueting Digital