Skip to main content
claves-diseño-web-responsive

Cinc claus per a saber si el teu web es Mobile Friendly

En l’actualitat, si un negoci en línia no té una web adaptada a tots els dispositius mòbils no està donant els resultats que deuria. A això se’l coneix en el món del disseny web com responsive. Per això, en aquest article t’ajudarem a entendre les cinc claus per a saber si el teu web és Mobile Friendly, o cosa que és el mateix, si és amigable per als dispositius mòbils.

Dit això, significa que el teu web és capaç d’adaptar-se a pantalles de diferents grandàries. El sistema detecta automàticament l’ample de la pantalla i a partir d’aquí adapta tots els elements de la pàgina, des de la grandària de lletra fins a les imatges i els menús, per a oferir a l’usuari la millor experiència possible.

Ser Mobile Friendly no és una opció. El mòbil és el principal dispositiu d’accés a internet, així que l’adaptació del teu web és clau. És per això que avui parlarem sobre les cinc claus necessàries per a saber si el teu web és Mobile Friendly.

Disseny responsive, senzill i ràpid

El mòbil és ja un apèndix de la teva mà. I des de fa ja anys hem canviat la pantalla de l’ordinador per la del telèfon . Això significa que naveguem més des del mòbil que des del PC. Entenent això, és important que en el teu web:

  1. El disseny sigui responsive, adaptant: farciments i espaiats, grandàries, imatges, condensats.
  2. Res del teu disseny ha de ser inútil, tot ha de ser traslladable a qualsevol dispositiu i/o sistema perquè la web sigui senzilla i ràpida.

Per això una part important de l’optimització en cercadors està centrada en ser *Mobile *Friendly. Que la teva web estigui adaptada (i ben adaptada) té premi. Tant pels cercadors com pels teus usuaris, ja que millorarà la teva taxa de conversió. En aquest procés, tingues en compte també que el teu posicionament orgànic dependrà molt de la capacitat que tingui el teu web per a visualitzar-se en diferents dispositius.

Text ben escrit i elements clicables

En les primeres anàlisis que Google li fa a la teva pàgina, marcarà si està adaptada o no. I si no ho està, et penalitzarà. Si vols evitar això, has de tenir en compte també que:

3. Tot el contingut de la web ha de ser adaptat a l’ample del dispositiu. Tot el text s’ha de llegir bé sense fer zoom.

4. Els elements han d’estar ben separats entre si perquè siguin clicables.

No hi ha res més molest que haver de fer zoom des d’un mòbil per a llegir un text molt petit en una web. Si vols que els robots de Google et vulguin, has d’apostar per organitzar elements importants com el text clicable per a la seva fàcil lectura.

Finalment i no menys important la premissa principal del disseny responsive és que el teu web sigui:

5. 100% Adaptable: Oblida’t de fer una versió per a escriptori i una altra per a mòbils. Has de treballar en una sola versió que sigui adaptable a tots els dispositius.

D’aquesta manera, no solament Google et valorarà positivament, sinó també ho farà el teu públic objectiu.

Si mires les estadístiques que et presenta Google Analytics, veuràs que un gran percentatge del trànsit al teu web prové de dispositius mòbils, per la qual cosa és important que tinguis en compte aquests consells per a tenir una web Mobile Friendly al cent per cent.

Ja has revisat si el teu web compleix aquestes 5 claus? Et deixem aquest enllaç de Google perquè puguis comprovar què li sembla al poderós cercador el teu web i si tens dubtes amb el tema sempre pots contactar-nos perquè t’ajudem.

Encantats
d'atendre't

Oficina

Av. Ernest Lluch, 32
08302 Mataró, Barcelona

 

TecnoCampus TCM2
Planta 3, Oficina 4

Com arribar

 

Magnifik - Agència Web i Màrqueting Digital